Moving from Sustainability Talk to Sustainability Walk: Reimagining Science Education to Create a Brighter Future for the Next Generation

7 de agosto a las 17:00 H (GMT-6)

Actividad sin costo.

Requiere registro.

Constancia de asistencia socios activos: gratuita

Constancia de asistencia no socios: $200.00 M.N.

Fecha limite para solicitud y pago de constancia: 12 de agosto.

Objetivos:

  • Discuss some current challenges associated with teaching chemistry and potential solutions.
  • Encourage chemistry teachers and professors to incorporate relevant and meaningful content into the chemistry curriculum.

*Webinar en inglés

Resumen:
The world faces numerous environmental and social challenges that demand new approaches and expectations for chemistry education. It is only possible to overcome these challenges if every person, regardless of their socio-economic status, feels responsible for all the harm has been done to the nature and learns what needs to be done to protect the environment. Educators, particularly chemistry educators, have a tremendous obligation to ensure that their students are well-equipped and determined to achieve these crucial objectives before it is too late. Despite the scientific community’s recognition of the importance of this mission, many chemistry students have lost interest in attempting to fully comprehend the topics presented, as the classroom emphasis has shifted from investigating global and local socio-scientific issues to covering abstract principles and from investigating real-life mysteries to conducting cookbook-style experiments.
This talk aims to shed light on the challenges of developing and implementing relevant, rich, and contextualized curricula by underlining the perspectives and efforts of chemistry educators primarily from North American universities. In addition, the talk will highlight the positive effects of incorporating socio-scientific issues such as phosphate sustainability into the General Chemistry curriculum on students’ self-efficacy and motivation. Finally, the talk strives to emphasize the important role that chemistry educators play in fostering social responsibility in students and empowering them to address the greatest global challenges facing humanity in order to build a brighter and more sustainable future.

Conferencista:

Prof. Ozcan Gulacar, Ph.D., University of California, Davis.

Ozcan Gulacar is a Professor of Chemistry Education at the University of California, Davis. He holds a master’s degree in Physical Chemistry and a Ph.D. in Science Education. In his current position, he teaches primarily General Chemistry courses and first-year seminars to introduce undergraduates to chemistry education research and the UN Sustainable Development Goals. His primary research interests include investigating interactions between cognitive and affective domains in the context of socio-scientific issues, sustainability, problem-solving, and knowledge structures. In addition to teaching and conducting research, he has designed and organized workshops for high school teachers and professors on the implementation of social constructivist methods and the effective use of technological tools in science classrooms.

Coordinadora y Moderadora

Dra. Mariana Esquivelzeta Rabell, Colegio Madrid, A.C.

Obtuvo un Doctorado en Ciencias Químicas por la Facultad de Química de la Universidad Nacional Autónoma de México (graduada con honores), un master internacional en biomasa y biocombustibles por el Instituto Internacional de Formación Ambiental, IIFA y cursó la Licenciatura en Química por la misma Facultad de Química de la UNAM. Trabajó como investigadora del Centro de Investigación Rosario Izapa del Instituto Nacional de Investigaciones Forestales Agrícolas y Pecuarias, INIFAP, y ha sido profesora del Colegio Madrid A.C. desde el año 2009, en donde ha participado activamente del proyecto escolar y es actualmente la encargada de la Coordinación de Formación Docente.

Sus áreas de interés son: la enseñanza de las ciencias naturales, los grupos de análisis de lección y el conocimiento didáctico del contenido.

La Dra. Mariana es autora y revisora de libros de texto de educación y artículos de investigación en revistas y congresos del área de la educación química.

Actualmente es la prosecretaria del Comité Ejecutivo Nacional de la SQM y su Comisionada de Relaciones Internacionales.

Si usted esta interesad@ en obtener su constancia de asistencia, es importante que además de haber realizado su registro al evento haya asistido en directo (información verificada por el sistema). Si es usted soci@ activo de la SQM la constancia es complementaria a su membresía, sin embargo si no es soci@, tiene un costo de $200.00 M.N. Formas de pago:

A. EN VENTANILLA BANCARIA. A nombre de la Sociedad Química de México, A.C., en la cuenta de INBURSA 50037149658, en la cuenta de cheques de IXE-BANORTE 0278344310


B. TRANSFERENCIA ELECTRÓNICA. Por depósito interbancario a la cuenta INBURSA CLABE: 036180500371496588, o a la cuenta de IXE-BANORTE, CLABE: 072180002783443102


C. Pago por

Nombre beneficiario y correo

Envíe su comprobante de pago a [email protected] con el asunto: Constancia de asistencia Webinar Moving from Sustainability Talk to Sustainability Walk

Dudas, consultas o solicitud de factura sobre su compra envíe un correo a [email protected] o comuníquese a los siguientes teléfonos: +52 55 56626837 o +52 55 56626823

Previous post Webinar. Pásele a la cocina: la divulgación de la ciencia al estilo ¿Cómo ves?